Currawinyaxx

2018-05-30
17:07:23

Fälttävlanskortet

Vi har varit på kurs på Åby Terrängbana och tränat för Anna Fagrell. Det var jag och pappa som åkte med Currawinya. 

Kl 7 lastade jag och Saga och åkte från stallet, Saga fick åka med till sitt jobb. Men vid ekerö ungefär började jag fundera på om jag fått med mig ridstövlarna... stannade vid en busshållplats och kollade. FAN! De är kvar i stallet, släppte av Saga och vände tillbax.

Kl 7:55 tillbax i stallet och hämta stövlarna.
Så arg på mig själv! Hur kan jag glömma!

Pappa gick och mötte upp oss vid prippsbron i Solna och vi kom väl fram ca 30 min innan träningen började.

På med broddar, lite krångel med det och Currawinya ville inte stå stilla alls först.

Snabbt upp i sadeln sen och samlas ihop för presentation.

Det här var dag 1 och då fick vi träna på olika typ hinder ex dike, vatten, upp & nerhopp, stockar, palisad, trippelbarr osv på först passet.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter det här svampade vi av Currawinya och hon fick gå och beta!

Sen hade vi teori där vi pratade om fälttävlan i allmänhet, vad man ska tänka på, utrustning osv.

På andra passet sen så hoppade vi lite flera hinder efter varandra. Alla fick olika linjer beroende på ekipaget nivå.

Eftersom vi var på en bit utanför Arlanda så hyrde jag box och rum på en kursgård vid Johannesbergs Slott.

Currawinya är jätteduktig borta och är hur lugn som helst ❤️
Hon fick stå inne ett tag i boxen för att äta, dricka och vila sen tog vi en promenad på ca 45 minuter. Jättehärligt att bara gå på grusväg i skogen o mysa!
(null)

Sen in igen och rykta och mysa en stund! Sen var jag så himla trött på kvällen så gick ner 21:30 och nattade Currawinya. Sen somna jag 22 och sov till 7:30 dagen efter! Helt död sov hela natten utan att vakna.

Dag 2:

Idag var det stilterräng och chans att ta fälttävlanskortet.

Vi började med bangång och sen fick vi hoppa oxer, kombinationer och skritta fram. Det kändes lätt att menorera en terrängbana. Vi fick sista startnumret så jag kunde se alla andra ekipage. Jättekul!

Vi hoppade banan med två stopp pga av att jag inte ramade in ordentligt och för att galoppen inte hade tillräckligt kraft.

Det var så himla kul! Så nöjd med Currawinya ✨ vi har också tagit Fälttävlanskortet nu. Så nu har jag allting för att kunna tävla.

Omdöme efter stilterräng:
(null)


Planen är dock att satsa på träna både hoppning och terräng hela sommaren. Kommer gärna starta stilterräng eller terränghoppning men inte köra nån H90 än det är vi inte redo för än.

Planen är nu:
Träna Dressyr må
Rida ut tis
Hoppträna ons
Tömköra tors
Rida ut fre
Valfritt lördag
Rida ut söndag

Currawinya har nu den här veckan gått en promenad på 1 timme runt Kungsberga på hårt underlag tillexempel asfalt eller vilat i hagen.

Imorgon rider jag dressyr och på fredag rider jag ut eller hoppar lite på vallen. På lördag är det stilterräng igen i Enköping och på söndag får hon promeneras 1 timme på hårt underlag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: