Currawinyaxx

2018-03-11
15:51:00

Susanne Widner träning 10/3-18

Här kan ni se filmer från träningen med Susanne Widner på Lennartsnäs 10/3-18.
 
Det är våran första träning i år med Sussi och jag är så nöjd för hur fin hon blivit och då har jag ändå inte kunnat göra lika mycket sussi övningar som jag egentligen velat. Men det är kul att vi är igång igen.
 
Vi började med skritt fram till bom och sen halt framför bommen.
Sen skritt fram till bom och halt framför bom sen trav och sen även galopp efter bom över nästa bom.
Sen skritt fram till bom och stanna över bommen sen fram i trav och sen även galopp till nästa bom.
Sen galopp över båda bommarna.
 
Det här är koordinationsövningar och styrka. Currawinya blev trött efter en stund eftersom att hon både jobbade med styrka, koordination och med huvudet. Men hon har ändå superbra arbetsmoral. Så fin.
 
Sussis kommentar efter träningen och efter hon sett filmerna som bästa Matilda filmade åt oss:
Blir så glad över att det ser ut på film så som jag ser er. Så fina bra jobbat 💕
 
Vi ska nu jobba vidare med styrkeövningarna rakrikta, åttvolt, övergångar och bommar. Koordinationsövningen halt framför bom.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: