Currawinyaxx

2018-06-08
22:11:10

Stilterräng 2/6-2018

2/6 var vi på våran första stilterräng på Nynäs gård i Enköping. 

Vi hade med oss Ulrika som mentor och "hästmamma" haha nu är hon inte längre bara "ponnymamma". Det var så himla lyxigt o ha med henne.

Currawinya tjafsade lite och stegrade sig en gång innan hon gick in i transporten. Jag får aldrig vara för bekväm med henne utan kämpa på. Men sen gick hon rakt in efter mig. Jag tror hon alltid kommer vara såhär även om jag tränar supermycket på lastningen. Hon åker ju jättebra utan att sparka och sånt, det är bara det där med att gå in. 

Kl 7:10 ungefär åkte vi sen från stallet.

Vi kom fram precis innan 9 då det var bangenomgång. Man fick rida om man ville men vi hann inte det så jag gick den själv och Ulrika var kvar med Currawinya.
Jag tänkte att det är bra träning för oss att Currawinya inte ser alla hinder innan för så kommer det ju vara när man tävlar påriktigt sen.

Jag glömde inte ridstövlarna denna gång men plastficka för nummerlappen så vi fick tejpa fast den såhär:
(null)

På framhoppningen stannade hon 1 gång men sen förstod hon vad hon skulle göra.

Hon var klockren i terrängen sen och tittade men hoppade hindren. Jag har inte sett protokollet än för vi kunde inte stanna kvar o vänta tills klassen var slut. Kom på 9e plats av 22 ekipage. Jag tycker jag fick mer kraft i galoppen och bättre ridning fram till och mellan hindren. Hon tvekade på vattnet men skrittade i och travade ut.

Jag är så nöjd med våran runda iaf ❤️

Vi ska på en till stilterräng på Åby Terrängbana den 24/6 sen får vi se vad som händer!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: