Currawinyaxx

2018-01-28
18:14:08

Programträning LC:1

Idag åkte jag taggad till stallet för programträningen. 
Hade tur för Currrawinya hade inte rullat sig så hon var ren. Bostade och började knoppa, shit vad svårt det är, ser så lätt ut när nån annan gör. 

(null)

Här väntar vi på att det ska bli vår tur så jag passar på att ta en bild på våra knasiga knoppar 😂🤪 jag ska träna massor. Vill sy fast dem nästa gång som Matilda brukar göra för det blir mycket snyggare när man inte ser gummisnoddarna.
Självklart tog jag på det fina diabetesbandet på tränset som jag köpt för att sponsra forskningen om diabetes.

61 % red vi LC:1 för första gången på "tävling" jag är så glad!

7a på inridning i arbetstrav
7a på serpentin med 3 bågar
7a på arbetstrav, vänd snett igenom, skritta 6 steg, arbetstrav.
7a på övergång till mellanskritt
7,5 på halt i 6 sekunder när man rider över ridbanan och igång i arbetstrav.
7,5 på halten vid avslut.

Bra form, rak väg, fin takt.
Prydlig väg, mjukt, bra form, bra planerade bågar.
Lydig, rätt antal steg.
Lydigt.
Vingligt.
Lydigt.
Sparkar byter galopp.
Perfekt bra igång.
Spänd
Står emot annars välplanerad volt.
Lydigt.
Bra väg för många steg.
Halt ska vara vid X.
Rak fin takt.

Kommentar från domaren: Mkt prydligt ridet på häst med fin sida och härlig utstrålning.

Väldigt fina betyg trots lite missar i programmet när currawinya ex sparka i väggen och bytte galopp mitt på stora mittvolten 😂
Sen blev det vingligt i den fria skritten 🤪
På slutet sen vid halt och hälsning så missade jag att sakta av till halt vid X, red vidare istället och gjorde halten mellan H och M 😂

Tur att det här var träning!! Nästa gång kommer det gå bättre. Är taggad på att tävla dressyr snart!

(null)

Jättefin rosett!

Efter fick jag fika innan vi skrittade hem igen, det var supergoda bullar.

Tack Hanna Larsson/Stall Stavsborg för en toppen programträning ✨👍🏻👌🏻


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: