Currawinyaxx

2018-01-25
21:20:35

Dressyrträning och programträning

Idag var Currawinya superfin på dressyrlektionen, lite sur först men sen efter vi tagit några skänkelvikningar i galopp så flöt det bara på. 


Jag har äntligen lärt mig LC:1 programmet tills m på söndag då det är programträning 👌🏻✨


Jag har tränat massor hemma i hallen och Robby har undrat vad jag håller på med 😂 men det funkade bra för mig att göra rörelserna och sen läsa igen o repetera.


Skorna har förresten suttit på i 2 veckor nu utan tappsko! Jag hoppas verkligen de får sitta tills vi byter. 


Jag var på en föreläsning om hästens benställning och hållbarhet. Det var intressant och jag stannade kvar och frågade vad en hovslagare/a dommare trodde om hållbarheten hos en häst med parallellförskjutning. Det svar jag fick var igen att man inte vet så det är bara att rida på. Så det är väl det jag får göra och hoppas på det bästa.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: