Currawinyaxx

2018-01-07
23:56:16

2018 kämpa med ridnigen.

Jag har börjat tänka på mina och Currawinyas mål 2018 

1. Kämpa med min egen ridning!!
Efter jag sett filmerna från senaste dressyrlektionen och efter hoppträningen på Denize i lördags, ska jag kämpa med min ridning. Jag behöver räta upp mig, komma fram med höfterna och aktivera skuldrorna rätt.
Ska tänka på det här varje gång jag rider även om jag bara rider ut. Nu är det träning för mig varje ridpass.

Jag har ännu inte bestämt några mål för Currawinya eftersom hon fortfarande är under uppbyggnad.

Men prioritering just nu är att hon ska arbeta rätt med kroppen på alla ridpass. Hon ska gå i form, antingen låg eller "på tyglen" inte upp med huvudet, sänka ryggen och spänna sig.

Vi tränar dressyr 2 gånger i veckan och det känns bra. Dagen efter dressyren får hon skritta ut på töm för återhämtning då jobbar jag henne lång och låg. Sen rider vi road-work i alla gångarter men mycket fokus på trav så länge som det går utan avbrott. Sen ska jag lägga in någon uppbyggande övning från Sussi. 8-volten tillexempel för att hon ska bli mer jämn i sina sidor.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: