Currawinyaxx

2018-04-18
19:31:26

Ingen hov ingen häst...

Jag har sökt till hovslagarutbildningen på Strömholm!

För två veckor sen började min praktik med vår hovslagare Robban.
Vi har pratat mycket exteriör och hur man skor olika typer av hästar.
Det är så intressant och jag har lärt mig jättemycket!

Praktiserade i 2 veckor och avslutade med tappskokursen på Strömsholm så nu kan jag äntligen fixa tappskor. Det var tur!! För i lördags när Ulrika och Tyra skulle rida så märkte de att Currawinyas sko var helt sne. Kolla här!
(null)

Jag åkte till stallet sen efter kursen och tog på skon igen.

(null)
Obs jag var rädd för att sömsticka så det vart för låga sömtag i  gamla hål. Men nu sitter skon på iaf och JAG har satt på skon igen på Currawinya 😇😊 👍🏻👌🏻✨ 

Först:Ånej!!! 😩😞 Men sen: Wow 😊✨ JAG gjorde det!


Den här känslan när man kan ta på tappskor är bäst! 👌🏻✨

(null)

Här tränar jag på att kallrikta. Så coolt!

Här är lite bilder från när vi övade på hovar från hästar som inte lever längre som är avsågade under knät ungefär, så att man kan träna.
(null)
Första hoven jag tränade på

(null)


(null)
Andra hoven jag tränade på, här gjorde jag egna sömhål.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Här har jag både verkat och gjort nya sömhål
(null)

(null)

(null)
Jag är verkligen nöjd med kursen. Ska köpa lite verktyg så att jag kan ta på tappskor.

Idag kom Robban och skodde hästarna i stallet. Jag var med och hjälpte till. Jag fick ta av Currawinya alla skor. Bakbenen var jobbigast jäklar vilken träningsvärk jag fick i låren. Baksida lår hahaha. Hon är ju lite svår som vanligt så Robban fick hjälpa mig så att hon inte skulle vifta med frambenen.

Jag hoppas jag kommer in på utbildningen. Håll tummarna för mig!💖




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: