Currawinyaxx

2017-09-09
22:00:00

Helgen hos min faster

Kl 07:15 åkte vi till stallet, fixade transporten och tog in Currawinya. Det regnade så hon hade såklart rullat sig och var ganska skitig.

9:40 åkte vi från gården, pappa började köra.
 
Vi kom till Brostugan och självklart var det broöppning skönt att vi inte var påväg till tävling eller veterinär. Det gick ändå ganska fort så åkte vi igen.
 
Sen körde vi i ca 2 timmar sen stannade vi och kollade till Currawinya. Hon mådde ok, lite nervös och hade inte ätit så mycket hö. Men vi gav henne morötter och det åt hon så jag tog hö ur hönätet och gav henne. Det gick bra. Så hon fick vila o äta en stund innan vi åkte vidare.
 
Sen körde jag,
 
Efter ca 2 timmar stannade vi igen och var på toa osv och kollade till Currawinya
 
Sen körde pappa igen resten av tiden till min faster.
 
Currawinya var cool när vi lastade ut, hon fick direkt gå ut i en hage och kolla runt. Hon travade runt lite och betade lite. Tittade på power och cliff som är i hagen brevid. Cliff tog några galoppsprång. Currawinya väntade på något kändes det som, jag tror det var på Anneli faktiskt. 
 
Jag o pappa hälsade på de andra hästarna osv
 
Vi kom dit innan Anneli o Ingemar kommit hem från jobbet.
 
Sen kom de hem o vi var uppe vid stallet ett tag sen gick vi ner åt och middag.
 
Upp till stallet på kvällen och ta in hästarna.
Currawinya var så nöjd när hon kom in och hon tittade med stora ögon som att hon var förbryllad över att vara hemma.
 
På lördagen och söndagen red vi ut. Det är så underbara ridvägar mycket upp och ner så bara en ridtur ger hästarna bra motion.
 
På söndag kväll åkte vi hem. Jag började köra och körde sen hela vägen hem. När vi stannade och kollade till Currawinya var hon inte svettig utan hon var lugn.. Jag hade funderat på om hon skulle reagera på mörkret?! men allting gick jättebra.
 
När vi kom hem till stallet sen och lastade ut var hon lugn. Ställde in henne i boxen så hon fick vila inne. Hon var inte alls svettig.
 
Det här var en toppen helg för oss. Så bra träning!
 
Jag och Currawinya ska åka ner igen i oktober och vara med på en långritt på ca 2 timmar vid Ullared, det ska bli superkul!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: