Currawinyaxx

2017-10-11
21:16:38

Here we go again

Tisdag 10/10
Vi åker till veterinär för att kolla upp överben och hälta på vänster fram.
Dock hade Currawinya skadat sig i hagen under hasen precis på vänster bak i måndags, så det blev ingen hältutredning fram men röntgen av sårskadan bak och överbenet fram.
Inga tecken på fraktur eller liknade så hon behöver inte opereras. Tur i oturen.
Nu metacam, hippotrim och sjukhage... 😫

Däremot pratade vi om hennes paraellförskjutning fram och den här veterinären tror inte hon håller för galopp men för ridning men vet inte på vilken nivå.

Jag är ju ändå nybörjare i tävlingssammanhang så lätta klasser är det vi ska börja med iaf. Sen får framtiden utvisa vart vi hamnar.

Just nu vill jag bara att hon ska bli frisk snabbt för att sen lägga ganska lång tid på att bygga henne långsamt efter det här nu så jag verkligen får henne riktigt jäkla grundstark innan hoppning o terräng på låg nivå.

Jag har börjat bygga upp ett nytt bra team runt Currawinya igen, har en bra hovslagare, en bra kiropraktor, en bra dressyrtränare, en bra tränare för uppbyggande övningar. Nästa steg sen är att hitta en bra hopptränare och sen en bra terrängtränare.

Håll tummarna att jag klarar det här...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: