Currawinyaxx

2017-06-19
23:28:00

Dressyrträning 19/6

Idag var vi på dressyrträning hos Hanna Larsson. Påväg från stallet var Currawinya surig och hade inte alls nån framåtbjudning ch reagera starkt när jag använde skänklarna.

 

När vi kom fram till träningen så hade hon fortfarande inte så mycket framåtbjudning men hon gjorde ändå det jag bad henne men inte som vanligt. Så jag tog ett spö och red med det, hon reagera kraftigt när jag använde spöt när hon inte lyssnade på skänkeln. Det blev mycket bättre när hon lyssnade bättre och hade mer framåtbjudning.

 

Vi värmde upp med trav på volt, sen galopp och sen vände vi upp på medelinjen men gjorde en havlt igenom med förvänd galopp ett varv runt fyrkantspåret och sen ökning på diagonalen åt andra hållet. 👍🏻👏🏻⭐️ Det kändes så bra! Currawinya är verkligen duktig.

 

Hanna tycker vi ska tävla Lätt A, det känns ju jättekul, jag har förut känt att dressyren är ett måste, men inte tyckt det är så roligt. Men nu tycker jag det är kul, så vi ska träna mer och sen starta en pay and ride.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: