Currawinyaxx

2017-02-07
21:00:00

Solvalla 7/2-17

Igår var Currawinya inte bra, för utan smärtstillande får hon så himla ont. Så idag körde jag och Ulrika henne till Solvalla och där röntgades högerhoven. Det är inga skador som tur är, men hon är jätteöm i sulan på höger. Stackarn. På söndag kommer Miia och bygger upp framhovarna och sätter på skor. Bakhovarna är inte lika allvarliga som framhovarna så dem kan man sko som vanligt sen.
 
Ska jag maila den hosvlagaren som gjort allt knas med hovarna, för hon vill inte prata med mig i telefon. Det är ju helt stört att man inte vill prata. Hoppas hon är shysst nu och gör rätt för sig.
 
Det var kul att köra hästtransport och det gick jättebra när vi väl kom iväg :-P hon protesterade på både ditvägen och hemvägen haha, men jag förstår henne, det har varit så mycket nu o då blir hon irriterad. Men det är ju jättebra träning både för mig och Currawinya.
 
TUSEN TACK Ulrika för att du följde med oss idag  
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: