Currawinyaxx

2017-02-05
00:33:44

Något av det värsta som kan hända

Kommer ni ihåg den här bilden?
Currawinyas hovar var så långa så hon fick den här sprickan. Den hovslagaren jag hade då kunde inte korta hennes tår tillräckligt mycket...

Min hovslagare som jag hade sen efter vi varit på Strömsholm hos Mikael ska bli naprapat så jag fick hitta en annan. Kollade med flera som skodde i stallet men de kunde inte av olika anledningar.

En annan hovslagare rekomenderade en hovslagare så jag testade henne.

Kolla här hur fel det blev: kolla sömsticket innanför vita randen och hur mycket sula och tå hon tagit.

Så en annan hovslagare kom ut idag och vi kollade hovarna med visiteringstången och på sömmarna, hon hade ont i höger hov, den hoven som bilden visar. Hon har blivit sömstucken och hovslagaren som skott henne har tagit för mycket.

Det är inte okej att en häst är såhär öm och halt efter en skoning.
 
Så nu är hon gipsad på höger fram och på vänster fram har vi gjort ett omslag.
Såhär ser höger fram ut:

Det här är det värsta när det är knas med hovarna. Jag känner mig så otillräcklig, kan inte göra nått. Det är inte mitt fel men det är mitt ansvar att hon ska må bra.

På måndag ska jag ringa försäkringsbolaget och fråga några frågor.
Ska sen ringa den hovslagaren som gjort såhär med min häst.

Vill bara att Currawinya ska må bra och inte ha såhär ont 😰

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: