Currawinyaxx

2016-10-10
21:49:44

Över 1 års kämpande


Den sista bilden är på Currawinyas bakhov från idag när hon blev skodd. Det har gått lång tid, över 1 år för att den ska ha blivit såhär bra.

Det har varit kämpigt och jobbigt att hon skadat sig, speciellt när man tror man anlitar personer som gör ett bra jobb. Jag sa alltid att jag ville att de skulle korta hennes tår mera, men det blev inte alls så. Tillslut fick hon sprickor som jag skrivit om tidigare.


Jag gillar före och efter bilder där man ser resultat. Här är från dagens skoning, den sista är innan o de andra bildern efteråt när det är klart.

Har skrivit det förut men skriver igen att det är så viktigt att man har rätt hovslagare för att kunna ha en hållbar häst.

Sen är jag så glad och tacksam att det går så bra med skoningarna. Det har inte alltid gjort det. Men idag stod Currawinya typ och sov när Emelie skodde. 🌟 Det känns bra och allting blir bättre.

Vi är på jakt efter en ny hoppsadel för den vi har nu den är för trång i manken nu.. Alltid är det nått 😂 men man kämpar på och ger aldrig upp. Jag lär mig mycket hela tiden!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: