Currawinyaxx

2016-10-24
23:24:00

Dressyrträning med Hanna Larsson 24/10

På med pannlampan, reflexer och rid iväg! Idag var det dax för dressyr på Stavsborg för Hanna Larsson.
 
Jag trodde ärligt talat inte att det skulle gå så bra.
Men jag vart glatt överraskad för vi pratade lite om hur Currawinya varit, att Saga tränat henne i somras, vad jag har för mål osv.
Mest vill jag ju bli en bättre ryttare och lära mig mer dressyr ex öppnor, slutor och andra övningar. Vill starta H90 fälttävlan och då behöver man ju dressyren oxå. Vill att Currawinya ska bli en ännu starkare och att hon ska tycka det är kul. Förut protesterade hon väldigt mycket i dressyren för att hon var svag osv.
 
IDAG VAR HON SÅ FIN! Jätteduktig och bråkade inte en enda gång 😊👍👏🌟
 
Vi tränade på tempot i traven, påbörjade öppnor, skänkelvikning och Lätt C1 programmet. Hanna sa att vi skulle fått 7or för en del saker i programmet. Vet att Lätt C är väldigt enkelt men där jag är i min ridning just nu känns det ändå jättebra. 
Hanna hade jättebra tips för att få våra skänkelvikningar ännu bättre, att rida rakt fram mot E från A eller från A till B två steg och sen börja skänkelvikningen. Det gick mycket bättre då.
 
Det ska bli kul o se hur det här utvecklar sig. Tänk om vi gör svåra saker i vår? Tänker iaf börja träna för att tävla i nån dressyrklass i vår.
 
Styrkor:
Fina gångarter för att vara fullblod 👍👏🌟
Ambitiös i skänkelvikningarna
Bra musklad på halsen
 
Träna mer hemma:
Rida i den form så att hon jobbar rätt med mage och rygg.
Få igenom ställning åt vänster.
Forma sig runt skänkeln åt vänster.
Rida med rätt tempo i traven.
Rida med lagom tyglar, inte för långa.
Övergångar
Serpentinbågar - rätt vägar.
 
Ser fram emot nästa träning!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: