Currawinyaxx

2016-07-17
21:09:00

v28

Den här veckan är det jag som rider Currawinya för Saga är iväg på träningsläger.
 
MÅNDAG: Var där på kvällen, red ut.
 
TISDAG: Gjorde en sussiövning http://www.hippson.se/ridovningar/intervalltrana-hasten-stark.htm Det är lättare att gå powerwalk med helt långa tyglar så det här blir bra övning för oss för att göra skritten bättre.
 
ONSDAG: Gjorde samma övning igår först 10 gånger sen en annan sussiövning, http://www.hippson.se/ridovningar/hitta-hastens-knut-och-red-ut.htm. hon var jämn i båda varven. Jätteduktig tycker jag. Hon jobbar på bra på ridbanan. Vi varvade med galoopp tempoväxlingar runt fyrkantspåret. 
 
TORSDAG: Red ut i skogen två varv, det var jättehärligt och knappt några insäkter som störde oss. Galopp upp för backen och in i skogen sen skritt genom skogen och lite trav på tillbaka vägen och när vi var klara skrittade vi hem.
 
FREDAG: Karolina kom ut igen och gick igenom Currawiya, hon har inga låsningar och ser jättefin ut. Hon tycker vi ska fortsätta träna henne som vi gör. Det är ju toppen!! =) Vi promenerade 30 min efter detta.
 
LÖRDAG: Gjorde samma sussiövning som i onsdags. Hon känns fortfarande jämn i båda varven.
 
SÖNDAG: Red ut bullenrundan och sen vidare mot Gustavshill och sen tillbaka på gräset. Det var jobbigt för henne för blinningarna var på henne under magen o på insida lår tror jag, så hon blir förbannad och börjar backa osv. Jag försöker bara få henne framåt då, lättar helt i munnen och skänklar framåt och så fort hon kommer fram igen är hon lugn och fin. Det är det jobbigaste med sommaren, annars är det bara härligt att det är ljust så länge.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: