Currawinyaxx

2016-07-10
23:31:00

v27

Jag måste skriva ner på kvällen vad vi har gjort annars glömmer jag. Så här får det bli en liten återblick på det jag kommer ihåg i veckan.
 
Den här veckan har vi mest fokuserat på skritten. För hon protesterar i skritten. Jag försöker rakrikta och få henne att gå framåt och sluta protestera. Jag jobbar med det som jag känner. Jag hoppas jag gör rätt och inte rider fel.
 
Vi har i veckan både ridit på banan och ridit ut. Det är perfekt att rida ut på grusvägarna när det regnat för då är de lite mjukare.
 
På onsdagen lasttränade vi och det gick bra och hon var lugn hela tiden och lyssnade på mig. Jag är glad att man tagit varje "fight" för det ger resultat fast man ibland känner att man inte kommer någonstanns.
 
Ett pass som jag kom ihåg att skriva ner var från torsdagen:
Jag & Currawinya red ut idag, lite mer än 1 timme. Hon kändes pigg. Vi jobbade med skritten, övergångar mellan skitt o trav, lite galopp, hon tog rätt fattningar 👍 Hon jobbade på bra idag och var positiv.
 
Jag och Saga har pratat om att jag ska rida för Saga nångång så hon kan se hur jag rider och hjälpa mig lite. Det vore ju toppen så jag vet när jag rider rätt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: