Currawinyaxx

2016-07-20
12:27:08

Saga & Currawinya 18-19/7

Nu är Saga tillbax och hon red Currawinya både i måndags och tisdags. Jag har semester så jag var där och tittade på. Det ser fint ut och det är bra för mig att vara med och kolla hur Saga rider för då får jag inspiration hur jag kan rida sen.
 
Saga har börjat rida Currawinya i öppnor och slutor och tränar på att sätta ihop övningar ex galopp på volt och på långsidan avsaktning till trav och sen öppna på andra långsidan. Eller att vända upp på medellinjen stanna och stå stilla och sen rida fram och byta varv övergång till trav ex. Det här är ett nytt sätt för Currawinya att träna på så hon blir lite stressad i traven och då tappar hon takten och blir lite trippig. Skritten är bra när man har långa tyglar då kan hon länga steget men när man rider med lite högre form och kortare tygel blir det trippig trav istället för att bara öka skritten. Galoppen är jättefin, det är hennes bästa gångart.
 
Vi ska jobba med skritten och traven. Jag tror att om några veckor att det kommer vara stor skillnad mot nu.
 
På fredag ska vi hoppa terräng hemma hos Saga, det ser jag fram emot :-D 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: