Currawinyaxx

2016-12-11
19:49:32

Currawinya & jag

Det är ganska roligt när man pratar hästar med vissa personer som säger att hästen kanske är halt för att den inte vill göra något, tänk om det faktiskt vore så. 😂


Currawinya skoddes i onsdags och sen i torsdags skulle vi träna dressyr. Men påväg till träningen i traven kände jag att Currawinya inte var ok och bad Hanna kolla. Hon var halt i traven i ridhuset också. En skum hälta igen utan värme, svullnad, ökad puls eller sår. Jag hörde av mog till hovslagaren för  i onsdags satte vi ju på snösulor med silikonmassa innanför, det kan ha blivit för hårt för Currawinya. Så i lördags kom hovslagaren och bytte till en mjukare tjärmassa istället. Och idag såg jag när Currawinya busade med de andra hästarna i hagen och då var hon minnsan inte halt utan jättefin.
Imorrn ska jag kolla henne på böjt spår oxå för o se om hon haltar då eller inte.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: