Currawinyaxx

2016-12-04
17:40:36

Currawinya & Jag - veckan som varit

Den här jobbsitatuionen är kaos 😰 men till det positiva: Currawinya är inte längre halt.
 
Jag hängde med till Matilda och Huliganen i söndags, det var härligt att träffa dem. Jag är imponerad att de kan rida ett dressyrpass med massa andra ekipage i ridhuset, det var ca 5-6 ekipage som flest där inne, jag vet inte om jag skulle klarat det, jag skulle bli störd av alla andra. När jag tränar är jag själv med tränaren, det är jättebra för då är ingen annan ivägen och man är inte ivägen för nån annan. Ni kan läsa mer om Matilda & "Huliganen" här En hälsning till Matilda & Esset (Huliganen): Ni är inte alls dåliga! Kan du inte tänka att det var svårt istället? Stundtals var han ju fin och gjorde bra, då rider du bra, jag hoppas du kan se det på filmerna? Ex skänkelvikningarna på långsidan 
 
Den här veckan har vi mest ridit ut både själva och med sällskap. På med pannlampan och ge sig ut, det är inga problem för oss, vi tar oss fram överallt ex i lördags red vi ut med Casper och hans medryttare, vi red förbi ett ställe där de eldar, det är jättebra träning tycker jag att ta sig förbi "jobbiga" grejer och det gick bra för oss båda. 
 
Jag har hittat på en tur med olika underlag, det börjar med grusväg sen gräs, grusväg igen och asfalt, sen grusväg igen. På den här turen kan man fortsätta om man vill rida längre.
 
Idag söndag tog vi en tur själva i skogen som är närmast stallet två varv, så vi fick ta backen 2 gånger. Började med skritt sen galopp i backen och sen in i skogen skritt och trav och sen skritt i skogen över stock o sten o sen tillbaka längs ena sommarhagen med skritt och lite trav och sen samma sak igen.
Vi prövar en ny app nu Equilab, de har roliga sammanställningar ex hur mycket man skrittar, travar och galopperar.
 
 
 
Jag ska köpa en liten kalender att ha i stallet och skriva en liten kommentar varje dag om vad vi gjort så jag kommer ihåg mer.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: