Currawinyaxx

2016-04-03
21:02:00

Tips vid rädsla och explosiva reaktioner

Följ min blogg med Bloglovin

Det har varit ett litet uppehåll med träningen pga. av att Currawinya först var lite förkyld. Men sen halt några dagar och stel, mest i bakdelen och inte jämn över länd/bäckenet. Så I onsdags var våran kiropraktor Karolina Fehn ute och behandlade Currawinya. 

Sen skulle jag ridit i helgen men det hände en olycka för Currawinya blev rädd för nått precis när jag skulle knäppa fast grimskaftet i ringen på grimman och gå ut från boxen så hon flydde ut på mig, så jag ramla och slog mig ordentligt på vänster sida av rumpan och lite på baksida lår, har fortfarande lite känningar. Men det blir snart bra. 

Vi ska träna med John Ricketts i maj, då ska vi ha lastträning och då kommer vi säkert få lite markträning "på köpet". Det är väldigt bra med sån träning så man övar hennes reaktioner när hon känner rädsla. Att hon lär sig att komma tillbaka mentalt direkt när hon reagerat. Hon kommer alltid att reagera men man kan lära henne att komma tillbaka mentalt direkt igen, så att reaktionen blir mindre och även lära henne hur vi vill att hon ska reagera när hon blir rädd... 

Läs mer om John Ricketts på hans hemsida eller boka honom för privatlektion/clinic.. http://johnricketts.se/ 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: