Currawinyaxx

2019-05-30
15:10:26

Maj 2019

Nu är det verkligen dax för uppdatering!! Det har ju hänt en del sen sist jag skrev här. Både bra och dåligt som vanligt! Att vara hästägare är inte den andra dagen lik och det är inte alltid lätt och kul.
Många bloggar ju bara om hur bra allt är men jag vill skriva om allt.

(null)

Jag har gjort min första praktik med hovslagaren Erik Engblom. Bröt tyvärr nyckelbenet första dagen så det vart en fraktur som ett V 17-20 graders vinkel. Detta gjorde att jag blev sjukskriven och inte red ordentligt på 2 veckor.
Hela den där planeringen jag skrev om i februari har inte följts. Först pga av virusen runtomkring Stockholm så träningar varit inställda och sen för att jag blev skadad.

Men vi har ändå hunnit med en del annat ändå ex:
Vi började ex träna för Monica Sparre 3 gånger under min praktik. Nu har jag en helt annan ridning och är mer följsam. Jag har sett på bilder och filmer att Currawinya ser fin ut men att det varit nått med mig själv som jag inte gillat. Tycker jag sett spänd ut och haft för låg hand. Handen blir ju mycket bättre om man har den lite ovanför manken med uppåt böjda armbågar istället för nedåtböjda armar.
Vi har också hoppat lite gymnastikhoppning på en gräsbana vi fixat i stallet. Det har varit jättebra för Currawinya blir avspänd och mjuk av den typen av hoppning. Det finns lite filmer på instagram och facebook.
Men iomed att jag inte kunde rida ordentlig i början av denna säsong så har Currawinya blivit lite knackig. Hon blir ju alltid stel i vänstersidan om jag inte håller igång henne. Så vår kiropaktor kom ut och behandlade henne.

Planen var att idag rida en terrängträning och sen en stilterräng och att komma igång med terrängen igen nu. Men tyvärr var Currawinya svullen i höger bakben imorse så bestämde att inte åka, inte värt att hon ska bli skadad. Tror hon är svullen för att i tisdags missbedömde vi ett hinder så vi gick omkull. Jag är okej, inget hände med nyckelbenet eller så, fick bara blåmärken på högerhanden. Currawinya var okej efter men svullen idag. Jag hoppas inte det är nått allvarligt. Ska försätta kolla det imorgon.
Det kändes verkligen som rätt beslut imorse i stallet men nu känns det så himla tråkigt att ha misst det här. 

Jag måste verkligen kämpa med precis allt! Vill och hoppas vi snabbt är igång igen! Längtar tills vi ska på terrängträning!
Men det viktigaste är att sätta sin hästs hälsa och välbefinnande före ens egen vilja! Så det var det bästa beslutet jag tagit idag att inte åka.

Får planera in nya mål och kämpa vidare.
/My


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: