Currawinyaxx

2018-11-19
23:08:12

Hovslagarutbildningen Strömsholm

Det har nu gått ett tag sen jag började utbildningen till hovslagare. Kan vara ärlig och skriva att jag har trivts så himla bra! Känt att det här är min grej och vad kul det är. Men sen hade vi ett "utvecklingssamtal" som gjorde mig galen. Prat om att jag inte når målen praktiskt. Jag som tänkt att jag är stark praktiskt med svag teoretiskt. Som en käftsmäll rakt av kändes det som. Mådde piss i en vecka. Tre prov oxå på en dag, hästkunskap, häst vid hand, hovvårdsteori.

Sen i onsdags förra veckan så kom Robban och skodde hästarna. Jag började med att ta av Currawinya alla skor och rensa stråle/sula. Robban fortsatte sen verka och spikade på skorna. Jag nitade. Utan att ge lugnande denna gång. Vilket grymt team vi är med henne ❤️. Den här braiga känslan kom tillbaka sen efter det.

Men det är som vanligt för mig, jag måste tydligen kämpa som fan för att ens klara något jag verkligen vill. Så ska inte ge upp utan fortsätta och visa att jag kan.

Vi har också börjat med hoppträning nu för Hanna Bratt, det känns superkul.

Jag har inte någon medryttare för det blev inte som jag tänkt mig, utan lägger upp veckorna med Currawinya såhär nu beroende på hur mycket jag har i skolan. Må vila för Currawinya och plugg hemma för mig, Ti uppbyggande övning, Ons  vila för Currawinya och plugg hemma för mig, Tors dressyrträning, Fre rida ut/tömköra, Lör hoppträning, Sö rida ut.

(null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: