Currawinyaxx

2018-06-24
23:52:33

Träning och stilterräng Åby Terrängbana

Idag var vi på terrängträning och stilterräng på Åby Terrängbana.

Först på morgonen så började jag och pappa bråka, har hört att många börjar bråka på tävlingsdagar/träningsdagar. Jag tror det beror på att jag är rädd för att det ska bli fel så jag blir stressad av det och reagerar fel på allt.
Currawinya var ganska krånglig att lasta idag och jag tror att jag måste hålla 100 % fokus på henne o sen blev jag galen på pappa tyckte han när han egentligen bara försökte hjälpa mig men sa fel så jag missuppfatta.
Problemet är att jag måste lastträna och eftersom jag inte gjort det så blir det såhär.
Sen iaf när vi åkte så var hon superduktig, det har aldrig varit nått problem att åka i transporten. Bara att gå in! Kanske skrivit det här förut men ska lastträna oftare. Vara mer förberedd. För jag vill bara att hon ska gå in utan att tveka.

Iaf så kom vi fram i tid och det var inget mer bråk.

Jag glömde bort bråket så fort jag lastade ut Currawinya ur transporten. Det som är så fantastiskt med hästar är att man är i nuet. 
Träningen gick bra, ett stopp på ett bord men inget annat krångel! Currawinya kändes taggad men lydig och hon tog hinderna på ett annan sätt än sist vi var här. Hon börjar förstå vad det handlar om.

Efter träningen red jag tillbax till transporten och svampade av Currawinya. När hon då tog ett steg bakåt så åkte ena framskon av. Jag hade tur för en hovslagare som oxå heter My kom förbi så jag kunde låna grejer av henne. Jag glömde extra söm o verktyg i stallet. Det ska jag skriva upp på min packlista! Så jag inte glömmer igen!
(null)
Skönt skon var på igen och vi var taggade för att gå banan.

Robbys pappa och sambo kom och hälsade på oss. De stannade kvar och kollade på stilterrängen. ❤️

(null)
Vi gick hela banan tillsammans med andra hästar och ryttare. 

Jag red fram lite självständigt. Det fanns två olika stockar vi kunde hoppa.

Sen var det dax för min tur!

Vi kom iväg bra från en stillastående start. Hoppade tre hinder bra, sen kom ett nedhop som också gick bra sen kom vi till nästa hinder ett bord där vi tyvärr fick ett stopp, la en volt och då hoppa hon utan problem, vidare på nästa hinder en pallisad oxå stopp där tyvärr, volt och hon hoppade sen vidare på vattnet inga problem och grym känsla att galoppera igenom det.
Vidare till ett hus tyvärr stopp där också men efter volten inga problem. Vidare till ett mini dike som gick bra. Upp över ett rishinder utan stopp och vidare mot en björkoxer, så fint hinder och inte alls läskigt högt eller så men där blev det oxå ett stop och en volt sen utan problem över den. Vidare till ett upphopp och sen galopp till sista hindret en stock.

(null)

Mitt totala resultat blev 7,5 så det är ju bra. Men pga av stoppen blev slutresultatet 4 så det sög ju.

Tillbax till transporten och kyla av Currawinya osv och sen åka hem.
(null)

Grät i bilen påväg hem och sa till pappa att jag är för dålig ryttare för Currawinya. Hon behöver nån som verkligen får ordning på hennes vänster sida i hoppningen och i terrängen det är därför vi får stopp tror jag.

Pappa försöker peppa och trösta. Vi var sams hela vägen hem och pratade ut om bråket och sa att vi lär oss hela tiden. Jag är så tacksam att han vill vara med.

Nu får jag tänka framåt o kämpa vidare. Nu ska Currawinya få lite vila i några dagar.

Nu kan man träna för Uffe på Ryttis på tisdagar så det vore kul om vi kunde vara med där. Sen skulle jag vilja rida en pay and ride LB:2 eller tävla LB:2 får se om jag hittar nån tävling/pay and ride.
Vi kommer fortsätta med hoppningen och dressyren efter vilan.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: