Currawinyaxx

2018-08-21
23:42:26

Summering av augusti.

Lite uppdatering om det här med medryttare: Tjejen som ska bli medryttare har ridit en gång till för min dressyrtränare Hanna Larsson och sen har vi pratat lite om olika alternativ, aningen ska hon rida 2 gånger i veckan och ett pass ska vara träning för Hanna och det andra rida ut. Eller så tar jag träningspassen och hon 2 dagar i veckan där hon rider ut. Får se vad vi bestämmer oss för. Jag tycker det är jättesvårt att avgöra vad som är bäst när man har medryttare det beror på så mycket.

I slutet av juli följde jag med Matilda som groom på morganriks och fick se henne tävla i WE, jäklar vad kul det ser ut och det är nog Essets och Matildas grej litegrann! Superbra att man får rida på hackamore. Sen red de ett dressyrprogram som jag tycker var stabilt och bra med de förutsättningarna som varit för träning i sommar iomed sår i munnen och annat shit. Men mest glad är jag nog för att jag flätade och kunde hjälpa till med Essets man och Matilda sydde fast knopparna sen.❤️

Nu i Augusti har vi oxå haft semester så jag och Robby åkte till Ystads saltsjöbad och njöt på deras spa och "The Creek experince". Kan verkligen rekomendera det! Vi tog en roadtrip ner och sov över hos min faster på lördagen och jag red ut med henne på Cliff. Så härliga ridvägar där. Vill så gärna åka dit med Currawinya nångång igen.

När vi kom hem sen så vart jag sjuk tyvärr fick jätteont i halsen och hostade och hade feber på nätterna typ. Så jobbigt!! På onsdagen sen så bodde jag på gården och tog hand om Aska ❤️ katthotellet och hästarna. För att Saga, Ulrika och Gabriel åkte till Finland för Saga red NM med Aldrie och Sverige tog guld och Saga tog brons individuellt. De är så grymma och inspirerande! 

Pappa kom och jag hjälpte honom att fixa med fönstren i stallet, vi har skrapat, målat och putsat fönsterna ✨👌🏻 Så nu är det superfint!

Igår lastade jag Currawinya helt själv och åkte till sadelmagasinet på en sadelcheck för mina hoppsadlar har ju inte passat så bra efter hon fått mer muskler osv. Så har prövat en CWD och en Prestige. Kan imorrn fota Currawinya med sin nya sadel så att jag kan visa vilken det blev och skriva om det.

Vi har tränat dressyr för Hanna två gånger i augusti tror jag om jag minns rätt nu och båda gångerna har det gått bra. Idag var det första gången jag kunde samla galoppen med sitsen och sen öka galoppen igen. Currawinya är verkligen fin när man rider henne på rätt sätt. Då är hon helt lovley ❤️

Har oxå ridit ut tillsammans med Jennika och Åttan  och med Lina och Denize! Så mysigt men Currawinya har varit lite knäpp båda gångerna och reagerat jättemycket när vi ridit förbi hästar i hagar men som tur är har jag lyckats sitta kvar i sadeln haha.

Imorrn ska Currawinya skos igen efter 6 veckor, har "varnat" Robban för hennes hovar har växt jättemycket på senaste så det blir nog en förvandling imorrn.

Den 25/8 är det dax för Sussi träning igen på Lennartsnäs. Ser verkligen fram emot det och för att sen kunna planera framåt för hösten.

Sen den 27e börjar jag hovslagarutbildningen på Strömsholm. Det ska bli så kul och jag är så laddad 👍🏻👏🏻
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: