Currawinyaxx

2017-09-10
23:21:32

Susanne Widner träning

I lördags var vi på våran första träning för Susanne Widner. Det var så spännande att visa upp Currawinya för henne eftersom hon bara sett oss på film tidigare.
 
Jag började med att lasta själv, sen åkte vi till Lennartsnäs i Kungsängen. Jag lastade ut själv oxå. Allting gick bra, inga problem. Sen mötte bästa Matilda upp oss. Hon hjälpte mig att sadla osv. Currawinya skötte sig bra, vi tränar fortfarande på hur man gör det här, det är ju nytt för oss båda att åka och träna men det är så kul! Jag tror vi snart kommer hitta ett sätt så det känns 100 % tryggt och bra.

Vi tränade övergångar och började i skritt. Vi samlade skritten så mycket att man kunde känna varje steg Currawinya tog, 1, 2, 3, 4. WOW! Sen längde vi skritten och då kunde jag känna att hon verkligen jobbade med bakbenen men inte med frambenen. Det förklarade Sussi var för att hon är låst i bogarna, så det ska vi jobba loss från och med nu. Vi fick oxå göra den här övningen i trav och i galopp. Samma känsla där men traven blev så mycket bättre efter vi tränat ett tag. WOW!

Nu har vi en plan tills nästa träning och jag har gjort ett upplägg.

Åttvolten med övergångar och med inridning på medellinjen med rakriktning och utridning på medelinjen med rakriktning.

Skritt och trav övergångar under ridturerna och jobba med "dragspelet"

Jag skrev ett sms till Sussi och tackade henne för att hon bättrade på mitt självförtroende något enormt. Tusen tack, ser fram emot nästa träning.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: