Currawinyaxx

2016-09-10
19:39:00

v36 Jag & Currawinya har tränat

Måndag:
Vi har fortsatt med galopp på stubbåkern och der går bra, hon var lugnare och kunde koncentrera sig mera och orkade mera. Så vi galopperade 5 varv och det tog ca 30 minuter totalt. Nästa gång får vi öka intervallerna.
 
Tisdag: Skritt & trav i skogen ca 30 min. Robby var med och promenerade med oss 
 
Onsdag, Vi hoppade några hinder i hinderparken som vi håller på att bygger i en av hagarna. Det var roligt och det gick ganska bra. Det är bara jag som är osäker och funderar på om jag gör rätt eller inte men som pappa säger, man måste ju testa och något lär man sig och det gör ingenting om det blir fel, då får man göra om. Sen får jag börja hoppträna med tränare så vi blir bättre.
 
Torsdag, promenderade vi ca 60 min
 
Fredag, Currawinya hade en vilodag o var bara på sommarbetet.
 
Lördag, Red ut ca 30 min i skogen och jobbade på i skritten och i traven. Sen red vi galopparbete på ridbanan. hela passet ca 60 min. Känslan var jättebra och galoppfattningarna tog hon rätt varje gång och vi jobbade oxå med båge på långsidan. Vi jobbade med högersidan och det gick bra.
 
Söndag, vi ska rida på ridbanan igen lite mer dressyr.
 
Nästa vecka tänkte jag lägga upp såhär: Galopp igen på stubbåkern, rida ut, lastträna, hoppträna med Åsa och Alexandra, sen ska Saga rida oxå. Det blir kul o det är nått att se fram emot att hoppträna, jag vill verkligen att vi ska komma igång.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: