Currawinyaxx

2016-02-28
18:44:01

Hovar: Niten är borta!!

Hej
Idag var det dax för skoning igen och niten togs bort. Kvar återstår bara en ytlig spricka. 
Vi kan börja träna hoppning igen nu.
Jag är så glad! 
Ska börja lite försiktigt så man märker med hur hovarna tar belastningen.

Min plan är att träna hoppgrunder, teknik på små hinder och markarbete nu i början. Det är väl en bra plan?! Vi tar gärna emot tips och råd 👍



Är så nöjd med min hovslagare! Tycker lite synd om henne bara för att C lyckades trampa henne på foten ovanför stålhättan, kan tänka mig blåmärket där sen. Aj aj..
Men hon gör iaf ett bra jobb med hennes hovar.

Fick ett tips av henne att skölja av och lägga sulorna i en påse med potstismjöl, då håller de sig fina till nästa gång de behövs. Så vill dela tipset till er som hänger med här.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: