Currawinyaxx

2018-03-30
20:53:15

Tävlingsdebut 30/3-18

Idag var det vår tävlingsdebut i LC:1 klassen på FäRs klubbtävling på Kungsberga ridskola ca 10 min skritt från stallet.

För ett år sen trodde jag aldrig att det här var möjligt. Jag trodde jag skulle jobba med uppbyggande eller ta hand om en skadad häst.
Det här året har verkligen varit utvecklande för oss.

Hela veckan har varit sådär, träningarna har vi fått kämpa på, men för varje gång har något blivit bättre, jag kan programmet utantill och har ridit det flera gånger.
På torsdagskvällen hade vi träning och vi planerade hur jag skulle rida fram.

Lite bilder före tävlingen ❤️👍🏻👌🏻
(null)
(null)
Jag är så nöjd med mina knoppar. Tack bästa Saga för att du visade hur du gör. För mig tog det 1 timme igår ungefär och sen idag var det några stycken som jag gjorde om för att det skulle se mer jämnt ut. Kände verkligen att vi var fina just idag.

Framridningen gick bra, jag fick henne lösgjord. Vi fick rida fram i ridhuset i 20 min tillsammans sen skulle man ut o skritta framför ridhuset till att ens ritt startade. Jag hoppas att nästa gång vi tävlar att man går från framridning till tävlingsbanan och sen är man färdig så man inte behöver rida fram och tillbaka. Tror det är lättare för oss isåfall. Men det här blev träning för oss.

Jag var start nr 2 idag och hann inte skritta särskilt länge utanför ridhuset. Sen efter jag fick startsignal  och vi ridit upp så började Currawinya sparka bakut vidare ut till höger så jag kände mig tvungen att göra en volt och då blev det en ny ganska rak uppridning. Men -2 på det då eftersom det vart fel väg.
Sen vidare i programmet och jag fattar inte vad jag gör, saktar av o ska skritta men det skulle man inte ens göra på den linjen... 😩... fick göra om där oxå -4 där.
Sen galopp i höger varv o hon sparkar i väggen med vänster ben. Fick därför 4,5... jäklar som på programträningen tänkte jag. 
Fast 60% lyckades vi iaf rida ihop idag ändå och det är ju ganska bra med tanke på hur stökigt det var.

Tyvärr gick det inte som planerat. Jag var så besviken efteråt. Kände mig dum och skämdes över alla fel. Jag hade ganska länge fokus på det som inte var bra.

Tänker såhär nu istället:
Jag måste sluta skämmas för sånt jag inte kan styra över och istället tänka att det bara blir bättre, att vi får träna mer och att vi kommer bli bättre.

Tack alla ni som stöttat mig på olika sätt idag❤️

Nu försöker jag hitta andra tävlingar och redan i Maj är det två st lokala tävlingar men då LB:1 så jag funderar på att starta dem istället.

Jag ska träna mer dressyr och sussi övningar ska göras för att Currawinya ska bli jämnare. Sen börja med markarbete och hoppning. Längtar!!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: