Currawinyaxx

2018-07-19
23:37:34

Avbrott!

Efter stilterrängen fick ju Currawinya vila.

Sen fick hon igen ett sår i munnen när jag prövade ett annat bett.

Har nu prövat att hoppa terräng på "vår" bana vid stallet med hackamore men det blev en galen träning med galopp ända upp till stallet innan jag fick stopp på Currawinya. 😂

Har köpt ett par mjuka bettskenor som går in en liten bit i munnen och det har fungerar bra hittils iaf.

Sen skritt och lite lugnare efter det pga av tappsko oxå. I söndags hade Currawinya en konstig hälta i 2 dagar och sen satte jag igång med uteritter igen efter det. Jag testade först att springa med henne o dp var det ingenting så tänkte jag rider ut en snabbis och då börja hon frusta o var supernöjd ❤️

Idag skulle vi ha dressyrträning. Såg verkligen fram emot det för vill komma igång med träningen igen nu. Det känns som jag tappat min planering.

Men såg direkt att det var nått fel idag när jag tog ut C ur boxen. Tänkte ok det kanske blir bättre när hon får skritta men sen såg jag såren på hennes vänstra ben, på insidan. Hon har säkert slagit i nått i hagen.

Så nu blev det ofrivillig vila för Currawinya igen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: