Currawinyaxx

2016-11-17
22:43:00

Dressyr för Hanna 17/11

Jag har fortsatt att ta igenom vänstersidan även när jag bara ridit ut så idag på lektionen var vänster sidan fortfarande den svåra sidan men vi jobbar på det och det kändes mycket bättre än förra gången.
 
Vi tränade på öppnor, skänkelvikningar och slutor på volt, öka traven i snett igenom, längs ena lånsidan, öka galoppen på långsidan, galopp från skritt, det gick inte i vänster varv men i höger varv gick det.
 
Efter den här lektionen har jag ridit ut och sen ridit på banan, då tränade vi på galopp från skritt igen och det fungerade i båda varven, det var svårare i vänster så därför gjorde vi fler fattningar där än i höger och mer intervall på vänster än höger för att stärka upp den svaga sidan. Ökad galopp på långsidorna var spikraka och med kraft.
Efter galoppen var hon verkligen på g, så vi gjorde skänkelvikningar och sen red vi Lätt C1 programmet, men då var hon nästan för taggad så vi ska träna mer på det.
 
Jag måste vara helt säker på vad jag ska göra för att det ska bli bra i ridningen, om jag inte är 100 % redo eller om jag blir 1 % osäker på känner hon det, så jag försöker förberda henne mentalt så mycket jag kan o alltid ha en plan när jag tränar dressyr på ridbanan eller om jag rider ut. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: