Currawinyaxx

2016-06-12
23:18:06

Vecka 23 träning

Tisdag red ut 30 minuter på grusvägarna med fokus på trav igen. Egentligen ville jag rida längre men jag hann inte. Planen är att Saga ska rida Currawinya på Må, Ti, To. Så har jag de andra dagarna.
 
Onsdag red vi på ridbanan som Sagas pass i måndags. Det gick bra, inga protester då. 
 
Torsdag, hade avslutning med våra 6åringar på jobbet. Så kom sent till stallet så då gjorde vi ledövningar och gick ut och joggade på grusvägen.
 
Fredag vilodag, jag och några till var på Summerburst.
 
Lördag, red ut först till skogen sen vände vi och red tillbax till ridbanan. gjorde Sussiövningar varvat med övergångar i trav och skritt och med enkla byten och skänkelvikingar med flera från vänster till höger för det kändes svårare.
 
Söndag red ut på grusväg, åkerkant, asfalt och grusväg tillbax. Currawinya är så duktig i trafiken och i "stadsmiljö" hon är verkligen glad när man rider den här rundan.
Var sen med en kompis och hälsade på hos Åsa Stall Bff för att klappa på hennes föl Concorde. En riktig liten tuffing.
 

Efter det följde jag med och träffade hennes häst, hon har verkligen gjort ett jättebra jobb med honom och han kommer bli så mycket bättre. Det är så kul o se när någon kämpar och det går åt rätt håll. Jag önskar de all lycka i framtiden på tävlingsbanorna. Fina EGO :-)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: