Currawinyaxx

2017-06-13
22:21:00

Vårt upplägg ser ut såhär just nu:

Jag får hjälp med Currawinya 2 dagar i veckan av Ulrikas medryttare Lina. Så jag rider må, ti, ons, fre och lör, Lina rider på tors och sön.
 
Ulrika hjälpe oss med ett veckoschema för 3 veckor för hur vi skulle sätta igång efter det där med transporten.Vi är klara med det så nu är målet varje vecka att Currawinya ska gå en dressyrträning med mig och en med Lina. Hoppa 1 gång i veckan med mig. Sussiövningar 8-volt och rakriktningsövningen med bom 1-2 gånger i veckan och resterande dagar rider jag eller Lina ut. 
 
Vi har tränat terräng för Saga, då har vi tränat på linjer med två hinder, ett dike och ett rättuppstående, det var svårt, men jag får verkligen lära mig hur jag ska rida. Jag ramla faktiskt av då första träningen haha men andra träningen gick det bättre.
 
Sen har vi börjat hoppträna för Hanna Bratt Hagtorn. Finns film på vår instragram. Det är två klipp från hoppningen där vi lyckades få till det bra. Hon behöver träna på att inte stressa mot hindren och hoppa "längdhopp". Jag ramla av här med, på första träningen för Hanna... pinsamt men det e bara o kämpa vidare. Det blev ju bara bättre o bättre under hela träningen.
 
Både jag och Lina rider dressyren för Hanna Larsson. Förra gången jag red var hon jättefin och väldigt ambitiös med skänkelvikningarna, hon började göra skänkelvikning fast jag inte ens gjort hjälperna sist haha. Det är lättare nu än förut när vi red för Hanna tycker jag, vi har utvecklats mer i dressyren.
 
Vi åker med transporten 1 gång i veckan nu, för att följa upp all träning vi har gjort.
Vi tränar oxå på att vara lös i stallgången och stå still där osv.
 
Vi ska vara med på en Pay and Jump på lördag, uppdaterar er om det sen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: