Currawinyaxx

2017-04-05
22:53:36

Skratta eller gråta haha

Idag när jag kom till stallet så gick jag direkt och visslade på Currawinya sen gick jag in och hämtade en morot och gav henne i hagen. Gick sen och bytte om osv.


Sen började det regna och jag tänkte nu ska jag ta in henne innan hon blir blöt och kall.

Tog grimman och grimskaftet, gick in i hagen, skulle precis ta på Currawinya grimman och hon börjar busa, hoppa, trava, galoppera, sparka bakut, bocka osv.. det är härligt att se henne röra sig såhär och sen försökte jag igen med grimman men hon gjorde om samma sak. Såhär höll vi på flera gånger. Det regnade bara mer och mer hela tiden oxå. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Tillslut fick jag ta på henne grimman och gå in i stallet. Gjorde iordning såren osv. De går åt rätt håll med såren iaf.

Sen berättade Ulrika att hon rullat sig och det var härligt att höra för det är ett tecken på att hon mår bra tycker jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: