Currawinyaxx

2016-05-29
23:45:00

Fortsättning träning!

I måndags 23/5 red Saga i hagen, som jag skrev om i förra inlägget.

På tisdagen red jag oxå i hagen lite mer än 1 timme mest trav o galopp i form. Skrittade innan och efter. Gjorde "kyra"fyrkanten övningen, sen volter med rakriktning i både trav och galopp. Varierade det med skänkelvikningar. Flest i höger varv åt vänster för då känns det svårast för henne. Hon bråkade lite med mig i början av passet men det gick att få igenom iaf och det känns som det går åt rätt håll. 

I onsdags var ju Matilda hos oss och hon visade mig 2 två av Sussi Widners bomövningar, styrka och koordination på ridbanan. I skritt och trav och galopp. Varvat med galopp på volt och fyrkantspåret med fler vänster än höger fattningar. Ca 1,5 timme. Det var sååå himla kul. Currwinya bråkade i början av passet när vi var på¨fyrkantspåret men när vi gjorde övningarna var hon positiv och jobbade på bra.

På torsdagen red jag ut, 1 timme. Varvade trav i form med skritt och med skänkelvikningar fler från höger till vänster. Inget bråk utan hon kändes mer rak och starkare.

I fredags tömkörde Ulrika. Det var en tydlig förbättring! Jättebra i vänster varv! Jobbade avslappnat och frustande. I höger varv också bra, mycket mindre protester än förut. Hon har ju jobbigare i det varvet men det var skillnad

I helgen har jag varvat Sussiövningarna med uteritt. Igår gjorde jag samma som på onsdagen med Matilda fast vi red ut innan mest skritt och trav i form då 30 minuter i skogen. Idag red jag ut o gjorde bara koordinationsövningen, galoppen kändes mycket bra idag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: