Currawinyaxx

2016-05-23
22:33:00

Fortsättning behandling...

Vi fortsätter kolla upp varfär det är knas med högersidan och högervarvet. Tog ut Kiropraktor Karolina Fehn som varit hos oss förut, som oxå behandlat mig. Hon hittade låsning i ex SI-leden på höger sida, kan vara det. Vi tror och hoppas att hon protesterar såhär för att hon är svag, så vi ska jobba nu med att stärka henne. Jag tänker kolla upp Susanne Widners uppbyggande övningar.
 
I måndags och tisdags promenerade vi. Igår red jag, skrittade & joggade och idag red Saga. Det är fortfarande väldigt mycket protester i höger varv, sen är hon fin men sen kommer det tillbax nog för att hon är svag och inte orkar. Saga tycker ändå att formen är lite bättre nu än förut när de väl jobbar, hon kämpar på säger hon. Det är positivt.
 
Jag är lite orolig och känner att jag inte riktigt räcker till just nu. Men kämpar på.
 
Jag ska komplettera dressyr med uteritter och galopparbete.
 
Ulrika ska hjälpa till och tömköra Currawinya. Det känns bra att jag får hjälp med det så får vi in ett extra dressyrpass genom tömkörningen plus att man verkligen ser hur Currawinya rör sig då.
 
Matilda ska följa med till stallet i veckan. Det ser jag fram emot :-)
 
John ricketts kommer igen 16/6. Vi tränar på ledövningar fram tills dess.
 
Vi har massor att jobba med, det känns ibland jobbigt, tufft, krävande men otroligt intressant, spännande och roligt. Jag lär mig någonting av Currawinya varje dag. Tur det.
 
Och mellan allt det här så går vi ut och betar så Currawinya får äta massa gott gräs, det njuter iaf hon av.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: