Currawinyaxx

2016-03-08
20:58:26

Saga & Currawinya

Idag har Saga Suovanen ridit Currawinya på ridbanan hos oss och jag ska förklara varför. 😉

Jag vill att Currawinya ska utbildas vidare till en hållbar häst som jag kan utvecklas med. Men eftersom jag inte är så rutinerad ryttare än så tar jag hjälp av andra duktiga ryttare/hästmänniskor.
Plus att Saga kommer kunna träna henne på dagtid, det är toppen för då kan jag ta en vilodag från stallet. Jag kommer verkligen sakna att inte vara i stallet för jag älskar det, men samtidigt vara skönt att kunna göra annat ex träna, träffa nån kompis, äta ute med Robby osv eller bara åka hem efter jobbet och ta det lugnt.

Saga kommer fokusera på grunderna i dressyr och sen lägga in lite markarbete och hoppning när Currawinya är starkare. Tanken är att hon ska träna på måndagar och sen tränar jag på tisdagar för Eva på Tuna varannan tisdag och tränar för Åsa varannan tisdag hos oss eller hos henne.

Saga och Currawinya var fina idag. Jag är helt säker på att Currawinya var nöjd och glad. Det såg verkligen ut så. En sak jag är säker på är att det är iaf jag 😊👍👏 
Jag är också tacksam för att Saga vill ta sig an Currawinya det kommer verkligen bli bra för oss med den här hjälpen.

Saga sa många bra saker när hon red och efteråt. Vi tänker lika om hur vi vill lägga upp ett pass och avsluta det. Mycket skritt i början och i slutet och hon kan även rida ut. Det är toppen för det är så jag själv rider Currawinya. Jag kan se att Saga kommer göra ett bra jobb och även att hon får ut nått av detta. Det är det bästa att det blir en win-win situation 😉 Det känns spännande att se vart det här leder. Jag är oxå i full gång med grönt kort kursen. Det är så kul att vi kommer kunna tävla sen. Ser verkligen fram emot det! Och till sommaren då Currawinya ska få gå på sommarbete! Det här gör mig lättad, stolt och glad för all energi, tid och pengar som jag lägger på Currawinya.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: