Currawinyaxx

2016-02-22
20:45:59

Värsta bästa hästen

Idag red vi ut ensamna i hagen för att träna lite dressyr. Hon var så himla härlig ett tag och tog framåtdrivande hjälper bra, avsaktande hjälper bra, båda galopperna lugnt, ställa i båda varv åt båda håll, volterna var lättare. 

Men sen kom den andra sidan fram då hon inte är med mig längre utan försöker dra m.m.. Så jag sa att vi får gå upp på ridbanan istället för det här funkar inte. Jag vill inte ramla av när hon håller på. Hon är väldigt pigg!

På ridbanan sen var vi mer avslappnade men när vi ska göra skänkelvikningar så försvinner energin. Vi tränar o tränar och några gånger känns det som att jag gör rätt och Currawinya förstår hur jag menar och flyttar undan skänkeln.

När vi inte gör de rörelserna red vi längs fyrkantspåret med bågar och ställde åt olika håll och sen försöka hitta tillbax till skänkelvikningarna.

Currawinya skummade lite i munnen och hade bra kontakt till bettet. Det kändes som hon gick i ramen som jag försökte hitta.
Det är inte lätt men det blir bättre och bättre.
Imorgon är det dax för dressyrträning igen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: